Pyszne, nisko węglowodanowe placuszki

Wspominałam na Facebook’u że znalazłam super przepis na nisko węglowodanowe placuszki. Jako osoba z cukrzycą, po długich przeglądaniach internetu, kartkowaniu książek i niezliczonych konsultacjach z lekarzem, postanowiłam przejść na dietę LCHF. LCHF – Low Car High Fat. Dieta nisko węglowodanowa wysoko tłuszczowa. Dieta polega na spożywaniu mniej niż 30g węglowodanów dziennie. Brzmi strasznie? Też tak myślałam!! No bo ja będę jeść?! Do tej pory jadłam makarony, chleb, ciemny ryż. Nie wyobrażałam sobie śniadania bez kanapek. Mimo wszystko postanowiłam spróbować.

Dziś wam zaprezentuję wam mój pomysł na śniadanie. Pyszne placuszki bez grama mąki. Takie placuszki są bez glutenowe, nadają się dla osób z uczuleniem na gluten.

Składniki na placuszki ( około 3-4 średniej wielkości dla jednej osoby)jeden

50 gram serka topionego kremowego (najlepiej śmietankowy)

2 jajka

szczypta słodzika bądź cukru

1/2 łyżeczki cynamonu

Wszystko wkładamy do blendera. W ten sposób lepiej wszystko się wymiesza. Miksujemy przez około 2 minuty na gładką masę. Odstawiamy na bok na około 5 minut aż wszystkie bąbelki opadną. Smażymy na patelni bez tłuszczu, z obu stron. Można podać z syropem bez cukru, bądź innym ulubionym dodatkiem.

Podobno można użyć serka homogenizowanego typu danio jednak wtedy będą one inne w smaku i strukturze.

dwa

Wartość odżywcza (samych placuszków bez dodatków ze składników na zdjęciu)

Kalorie: 344     Tłuszcz: 29 g     Węglowodany: 2.5 g      Białko: 17 g

Placuszki są wyśmienite! Lekkie, puszyste, rozpływające się w ustach! Gorąco polecam. U mnie zagoszczą jeszcze nie raz!

Już niedługo przepisy na inne pyszne śniadania, obiady oraz lunch’e które jadam na nowej diecie 🙂

 

Przepis pochodzi z bloga iBREATH
Skomentuj

