Ćwiczenia na dziś – Basen

Kto kocha pływać ręka do góry!

Uwielbiam pływać. Pływanie to moja ulubiona forma ruchu. Dlaczego?
Zapewne dlatego iż, pływając nie czuję się zmęczona. Nie lubię gdy pot spływa mi po zadku. Nie lubię gdy moje ubranie kleją się do mnie przemoczone. No nie lubię. Dlatego pływanie jest idealnym wyborem dla mnie. Można się zmęczyć ale bez potu i przemoczonych ciuchów ograniczających ruchy.

Zalety pływania

  • Relaks! – pływanie to czysty relaks. Relaks dla umysłu, relaks dla mięśni, relaks dla kości. Przede wszystkim relaks dla kręgosłupa i stawów. Pływając odciążamy kręgosłup i stawy, które przy sporej nadwadze (takiej jak moja) i tak są już przeciążone. Biedne stawy na pewno mi podziękują za ten relaks 🙂
  • Bezpieczeństwo – Pływanie jest jednym z najbezpieczniejszym sportów na świecie pod względem urazów. Prawidłowe pływanie nie powoduje urazów a nawet nie prawidłowe pływanie nie powoduje takich urazów jak inne sporty.
  • Odporność – Dzięki pływaniu nasz organizm staje się silniejszy, mniej podatny na choroby oraz łatwiej radzi kiedy już zachorujemy.
  • Samopoczucie – Pływanie poprawia krążenie krwi w organizmie. A krążenie kwi wpływa na nasze dobre samopoczucie.

Dlaczego warto pływać i ćwiczyć w wodzie?

Pływanie wspomaga układ oddechowy, zmniejsza ryzyko wystąpienia udaru mózgu, zawału serca i cukrzycy.
Poprawia elastyczność stawów i poprawia ich ruchomość.
Gdy gimnastykujesz się w wodzie, ciało waży 1/10 swojej masy na lądzie.
Przyspiesza regenerację po wysiłku oraz rozciąga i relaksuje mięśnie.
Łagodzi bóle stawów, wysokie ciśnienie krwi i dolegliwości, które często pojawiają się w czasie ciąży (np. obrzęki).
Pływanie koi i relaksuje dzięki regularnemu oddychaniu i wydzielaniu endorfin – hormonów szczęścia.

(cytat pochodzi z wformie24.pl )

Utrata kilogramów

To chyba najlepsza informacja dla takich osób jak ja. 30 minut ćwiczeń w wodzie = 1 h ćwiczeń na lądzie. Super nie? A czy wiedzieliście że ilość spalonych kalorii podczas pływania zależy od waszej wagi i waszego metabolizmu? The American College of Sports Medicine przeprowadził mnóstwo badań na ten temat. Z kolei  Nutristrategy.com opracowała, na podstawie tych badań, średnią ilość spalanych kalorii zależnie od wagi danej osoby. Oczywiście każdy z nas różni się nie tylko wagą ale też szybkością metabolizmu. Niestety bardzo trudno jest dokładnie obliczyć szybkość metabolizmu Pani Joli czy Pana Gienia dlatego też przyjęli oni średnią wartość jako normę. Obliczyli ilość kalorii spalanych przez 1h pływania „freestyle” czyli jak kto chce. Może to być żabka może to być kraul. Pływają na plecach spalamy trochę więcej ale o tym za chwilę.

  • Osoba ważąca 59kg przez godzinę spali 590 kcal albo 413 kcal płynąc wolniej.
  • Osoba ważąca 70kg przez godzinę spali 704 kcal albo 493 kcal płynąc wolniej.
  • Osoba ważąca 82kg przez godzinę spali 817 kcal albo 572 kcal płynąc wolniej.
  • Osoba ważąca 93kg przez godzinę spali 931 kcal albo 651 płynąc wolniej.

Dużo tego prawda? Jak to zobaczyłam to złapałam się za głowę. Jeśli śledzicie mój FP to wiecie że codziennie uskuteczniam pływanie. Moja aplikacja na telefon zawsze mi pokazywała bardzo wysokie ilość spalonych kalorii na basenie. Patrzyłam na to z przymrożeniem oka no bo jak to tak? Tyle kalorii przez godzinę? Phi. Mylisz się telefonie! No ale w końcu się zebrałam w sobie i przejrzałam internety i znalazłam. Telefon jednak się nie myli. I wiecie co? Teraz będzie mi się pływać zdecydowanie lepiej i przyjemniej. Bo oprócz relaksu, którego teraz bardzo potrzebuje, spalam sporo dodatkowych kalorii.

Wpis powstał na podstawie artykułów z poniższych źródeł
Banzaj.pl Wformie24.pl Active.com
Zdjęcie pochodzi ze strony Finity.pl
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s