Pietruszka Shake challenge

Kilka dni temu, podczas próby zabicia nudy, powoli przewijałam stronę Wirtualnej Polski. Rzucił mi się w oczy artykuł na temat odchudzającego koktajlu z pietruszki. Wszystko, co ma w sobie słowo – dieta, odchudzanie, zdrowie, koktajl, shake- od pewnego czasu przyciąga moją uwagę. Postanowiłam więc sprawdzić, o co chodzi z tym koktajlem. I tak oto powstał pomysł na Pietruszka Shake challenge.
Koktajl składa się z natki pietruszki, ogórka i cytryny. Opcjonalnie można dodać miód albo banana. Taki shake to prawdziwa bomba witaminowa. Przyjrzyjmy się temu z bliska.
Pietruszka:
• Magnez, wapń i potas — pozytywnie wpływają na układ krwionośny i kostny
• Żelazo – Jako osoba zmagająca się z anemią już kilka lat, cieszę się z każdej porcji dodatkowego żelaza. Każdy przecież wie, że taki żelazo wchłania się lepiej niż syntetyczne.
• Właściwości aseptyczne.
• Wspomaga usuwania toksyn z organizmu.
• Wpływ na proces trawienia – błonnik zawarty w pietruszce poprawia perystaltykę jelit, usuwa wzdęcia, eliminuje gazy.
• Zapobiega infekcjom układu moczowego.
• Witaminy A, C i K – A wspomaga wzrok (z którym ostatnio u mnie kiepsko) a jedna łyżka natki zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na witaminę C. Witamina K reguluje wytwarzanie protrombiny, hamuję rozwój raka piersi, jajnika, żołądka i okrężnicy, a także odgrywa rolę w gospodarce wapniowej (wspomaga wchłanianie)
• Odświeża oddech – po takich ilościach czosnku, jakie jadam, jest to efekt bardzo przeze mnie pożądany!
• Pomaga uregulować cykl menstruacyjny, wzmacnia krwawienie, osłabia bóle menstruacyjne — Ta zaleta pietruszki też do mnie przemawia, bo sama mam problemy z cyklami.
• Wspomaga prawidłową regulacje wody w organizmie – czyli działa moczopędnie, pomaga usuwać nadmiary wody.
• Zawiera flawonoidy – posiada właściwości przeciwutleniające, przeciwzapalne, uszczelnia naczynia krwionośne, rozkurczowe i moczopędne.
• Zawiera przeciwutleniacze.
• Zawiera apigeninę.
• Zawiera kwas foliowy – zalecany dla kobiet w wieku rozrodczym.
Zapewne jest jeszcze wiele właściwości pietruszki, których nie przytoczyłam. Jak sami widzicie pietruszka to prawdziwa bomba składników odżywczych i witamin.

Cytryna:
• Źródło witaminy C – 100g cytryny pokrywa 64% dziennego zapotrzebowania na witaminę C.
• Odkwasza organizm –
• Wzmacnia odporność – dzięki zawartości witaminy C
• Bogata w polifenole – wspomagają one układ krążenia, zapobiegają miażdżycy i nadciśnieniu. Rutyna zapobiega krwawieniom z dziąseł, pękaniu naczynek oraz występowaniu siniaków.

Ogórek
• Wspomaga prawidłowe nawodnienia organizmu – ponieważ ogórki składają się w 90-94% z wody, działają orzeźwiająco i zawierają mało kalorii.
• Zawiera witaminy A, B i C – wzmacniają układ odpornościowy, dodają energii i blasku skórze.

Jak sami widzicie taki koktajl to prawdziwa bomba zdrowotna. Najbardziej przemawiają do mnie właściwości takie jak wspomaganie trawienia, eliminacja wzdęć i wysoka zawartość żelaza, witaminy C i kwasu foliowego.
Na wspomnianej już stronie Wirtualnej Polski, przeczytałam, że taki koktajl pity raz dziennie, na czczo pomaga w utracie wagi. Autor tekstu twierdzi, iż można schudnąć nawet 3,5kg w tydzień (oczywiście dodatkowo stosując zdrowa zbilansowaną dietę). 3,5kg w tydzień? Nie kupuje tego. Jednakże zdecydowałam się na picie tego koktajlu. W artykule zalecane jest picie koktajlu przez 6 dni, na czczo, po czym należy zrobić 10 dniową przerwę.

W związku z wyżej wymienionymi super właściwościami składników zaczynam Pietruszka Shake challenge. Będę pić ten magiczny napój przez następne 6 dni, po czym napisze wam czy schudłam, jakie było moje samopoczucie i czy dałam radę.
Jeden koktajl już za mną. W smaku całkiem fajny, cytryna nadaje mu lekko kwaskowy posmak. Ogórka nie czuć wcale. Jeżeli ktoś ma problemy z przełykaniem „kawałków” może być problem. Kawałki pietruszki są trudne do przełknięcia, spotkałam się z opinią, iż są wstrętne i powodują „cofanie się”. Sama nie miałam problemu z wypiciem koktajlu. Owszem pietruszka uwierała, ale smak był naprawdę dobry i spokojnie wypiłam całą porcje.

Opcjonalnie można dodać banana który, podobno, niweluje uczucie „przyklejania się” pietruszki i powoduję, iż łatwiej jest wypić koktajl. Jednakże dodanie banana zwiększa ilość kalorii i może powodować skok cukru we krwi.

Składniki na jedną porcje (około 300ml)
• Natka pietruszki (razem z łodyżkami, można dać też korzeń) – garść
• Ogórek (ja obieram, od skórki dostaję wysypki) – 100g
• Woda – 200ml
• Cytryna (obieram) – 50g
Wszystko wrzucamy do blendera i blendujemy.
Wasze zdrowie!
11181188_750102075098940_5555440271643375913_n
Ps. Szejki z pietruszki nie są zalecane kobietą w ciąży. Zbyt duża ilość pietruszki może powodować skurcze porodowe. Oczyścicie ilość pietruszki potrzebne do spowodowania skurczy są ogromne i codzienne dodanie pietruszki do posiłku nie wpłynie źle na nasz organizm.
Wpis powstał przy użyciu stron abczdrowie.pl, sekrety-zdrowia.org, cudyph.pl oraz literatury medycznej.

Reklamy

2 thoughts on “Pietruszka Shake challenge

  1. To wygląda jak wymioty Regan z egzorcysty 😀 a te 3,5 kg zrzucone w tydzień sugerowałoby raczej, że autor tamtego artykułu miał nieliche zatwardzenia. Te pietruchę to może zetrzeć wcześniej na tarce jak ziemniaki do placków?

    Lubię to

    • Myślę że miał zatwardzenie 😀 Co do tarki, to dziś wrzuciłam na dłuższy cykl w blenderze i praktycznie nie było śladu kawałków pietruchy więc myślę ze dłuższe blendowanie zda egzamin 😀

      Lubię to

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s